onsdag 16. mars 2011

TÅKEPRAT


Da ser det endelig ut som jeg har klart å virre meg ut av datatrøbbeltåken
og direkte inn i den tykke, kalde, mystiske tåken;
som bare en vinterdag kan frembringe.




Tåken kommer sakte sigende inn i fra havet.
Legger seg som en klam hinne over over hud, hår og klær.
Legger seg som en beskyttende hånd over kontortrette skuldre
og løser opp en krangel som aldri begynte.


Tåken gjemmer alle lyder.
Dekker til alle spor i sanden.
Tåken gir trøst og hvile for trette øyne
og hvisker stillt om nye væromslag.


Og bak tåken lokker duften av vår...

8 kommentarer:

Unknown sa...

Her er det noen jeg kan prate med,,,kule bilder,,,marit...

stallnilsen sa...

Kjempefine bilder :O) Lisbeth.

Mathildes Eden sa...

Hallo Marit og Lisbeth !
Kjempekoselig at dere har lagt dere som følgere hos meg ! Nå skal jeg besøke dere også på bloggene deres.. Takk for koselige kommentarer. Og velkommen til meg!

nefertiti sa...

Du overgår deg selv!!!

Mathildes Eden sa...

Hva mener du.....?

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Tåke er alltid pitoresque! Har selv vurdert å kjøpe en røykmaskin (sånn man bruker på rockekonserter) til å ha i hagen...

Anonym sa...

Jeg digger disse bildene :-)

nefertiti

Mathildes Eden sa...

Tusen takk nefertiti! Til Blomsterstjernen: Det er en glimrende ide` det der med røykmaskin altså! Kanskje du kan kjøpe en maskin og så tjene penger på å ta leie av entusiastiske hageeiere ute etter en tåketripp? Og så kan du kanskje lokke sky fugler til det nyoppussede fugloteket ditt, hvis de kan gjemme seg litt i tåkeheimen ? :-)Og så kan du for de inntjente leie-pengene kjøpe høye flotte pastellfargede Georginer herfra og inn i evigheten???:-))