mandag 13. februar 2012

Gårsdagens nyheter ?

- E det det eg e blitt redusert til ?
- Det e jammen ikkje mye oppmerksomhet eg har fått
siden jeg trådde mine første potefar her i gården!
Matmor har ikkje akkurat hatt det travelt med å kringkaste meg akkurat.
De der irriterende blomstene sine viser hon frem titt og ofte.
Til alle som vil se dem!
Og hadde dokkar bare sett alle de skumle frøene hon viser frem
og bare hiver rett i jorden!
Bortkastet! Mjau. Prøver å hjelpe med å redde de frem igjen,
men da blir hon illsint og kniper meg i ørene. Mjaa..uff


Ja. Selve gullgutten e det ikkje mye snakk om nei!
Og gullfargen min, den e visst ikkje noe hon e overbevist om at eg har...

- Kanelfarget!
- Tror hon at eg e en vanlig skillingsbolle eller?
- Kanskje hon vil spise meg ?
- Eller kamelhårsfarget? Særlig...
- Kamelene ser jo veldig lur ut der de går rundt på høye,
knoklete og ustøe bein der nede på den Animal Planeten... Loosers. Looooosers.....

Revefarget ? Litt mer tiltalende, men rever e så irriterende nebbete...

Men de stolte, store jegerne; løvene! Mjaiippi! De e jo helt make til meg! Hallo!
Og de listige pumaene... De kunne jo vært småsøskene mine. Mjauuu- Grrr....

Nei, nå e det best det blir litt mer oppmerksomhet her i huset!
I morgen skal eg forresten jage 3 kjøttmeis, 1 gigantisk gulspurv
og minst 3 svære kongler!!!
Eg er skogens kongle!!! ( eller va det konge..) Eg mjauruuuler!

Hilsen Oscar den III Vindenes, av huset Villa di Rossi. 6 & 1/2 mnd

4 kommentarer:

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Hehe. Ikke lett å være søt katt fanget av en hagegal!

Angående fargen, så er riktig fargebenevnelse: "trehvit". Husker min farmor var litt oppgitt på 80-tallet: "Alt i huset er trehvitt, og så har de jammen santen skaffet seg en trehvit katt også!!!"

Hun hadde et godt poeng...

Mathildes Eden sa...

Det spørs om ikke det blir hakket værre for denne lille ambisiøse karen å bli kallt opp etter en treplanke!!! Men jeg er nok enig meg deg at, heldigvis så har de fleste møblerte hjem i dag, tatt avstand fra den trehvite trenden. Og takk og pris for det!

Malgorzata Ingstad sa...

Jeg tror mamma er veldig glad i deg, lille, skjønne Miau!

Marit sa...

Så nydelig katten din var. Jeg har en som er halvt Maine Coon og har omtrent identisk farge som din. Han er bare 5 mnd. enda, så han er langt fra utvokst ;-)