lørdag 18. februar 2012

"De aller viktigste tingene her i livet....

...e vel ikkje å være liten og søt som en fløtekaramell?"

"Viktige ting, MÅ vel være RESPEKT mann; for de som har levd noen vintre lengre!?"
"Å legge fra seg skiten utenfor hjemmet ditt
og å la være å ødelegge absolutt alle gardinene på absolutt hele villa-området?"
"Det må vel være det aller-absoluttigste viktigste mjaouvel?"



"Betyr det ikkje nokke lengre, det å være snill og ganske veloppdragen ?
(Di gangene eg hopper opp på kjøkkendisken; e det jo bare fordi det lukter
så jækla godt av nykokt pale...)

"E det kanskje superviktig å løpe rundt etter en dau lekemus ?
"INNE? Mjhallooo?"
"Her må eg jobbe hardt å fange mus, fjærkre og holde styr på eiendommen...."
"Og så kommer han der gule pelsdotten,; gjør seg te og tar hele plassen ?"
"Greit nok; eg får litt mer pale på mitt fat og eg får kos eg og."
"Men det e ikkje alltid så godt å se på; at han tar sjarmør-etappen!"
"Gang på gang..."
"Ville bare nevne det.."
"Eg va her først!"

Hilsen Rossi den I, av huset Villa di Rossi, snart 8 år

4 kommentarer:

Marit sa...

Artig skrevet! Det er nok ikke bare enkelt å være rådenede huskatt og så kommer en liten søt jypling inn i huset. Vet alt om det der.

Inger Marie sa...

Hi..Hi...morro:))..du skriver så fantastisk bra!!!
God søndag:))

Anonym sa...

Så herlig skrevet! Måtte dele det med flere. Gikk rett inn i et katteeierhjerte. :-)

Mathildes Eden sa...

Hei! Hvem er du anonyme katte-eier?
Og vi får vel takke senior-pusen....