lørdag 29. oktober 2011

OKTOBER. Pause fra hagegalskapen

Oktober synger på sitt siste vers og jeg kjenner at hagegalskapen har lagt seg for godt for i år. Georginene står der ute. Full i flor på fremsiden, men med døden listende på baksiden...De vinker lokkende til meg: Kom ut, kom ut, men jeg lar meg ikke lure.

Barkarolen har endelig funnet det for godt å blomstre en siste gang og
viser, uten skam, frem sine rød-sorte kronblader.

Rosen Elfe, blomster for aller første gang i år! Sesongene er ikke som før nei.
Noen av sommeblomstrene blomstrer for ente`gang. Forvirringen råder.
Blomsterløkene mine er ikke kommer i jorden ennå. Det gjør de nok ikke ennå.
Ikke før en solskinnslørdag lurer meg ut.
Nå er det denne på NRK som lurer meg opp i sofaen.
Sammen med en dampende stor kopp grønn te og hjemmebakt eplekake.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Høsten er her men forundelig mye henger i stroppen og blomstrer ennå i hagen.
Det er jo godt med noen månder hagefri også .

Fint bilde , klem Marit.

Torunn sa...

Nydelig høstbilde. Sivet har en fin fargetone i den lave høstsolen.

Inger Marie sa...

Ja,nå er hagesesongen snart over for en stund...godt med en pause nå:)
Har startet å leke litt med juleideer....
God søndagkveld:)

nefertiti sa...

Nei, jeg er ikke klar til å gi meg riktig ennå. Var i hagen noen timer i dag og kjente hvor deilig og avslappende det er å være der ute. Sjeleterapi!
Mørket kom og jaget meg inn altfor fort.

takk for lånet av ilandstigningshåndtakene, forresten. Vi har hatt en innendørskamp i dag ...

Malgorzata Ingstad sa...

Jeg rydder ikke lenger i hagen, etter at et hagemenneske sa, at hvert blad, hver gren og utvekst, hver fallen blomst bør bli liggende, fordi de beskytter alle sammen mot kulden. Og da står det bare sånn alt sammen til neste våren. Og jeg har hyppet jord rundt de buskene jeg har, så vær så god - det som skjer, det skjer.
Vemodig og vakkert dette bildet ditt - men hva ellers kan det bli?