onsdag 3. august 2011

BÆR til besvær



Har du bær i hagen din, må de plukkes når de er modne nok.
Og i år er det ingen av dem som har lyst å modnes samtidig; på samme busken.


Og de kan ikke plukkes overmodne!


Det betyr at om det skal bli bær-gele i Eden i år, må vi fjuske litt...
Så jeg plukker litt i dag: litt modne, litt frimodige- dvs umodne


og litt av de helt passelige!


Og siden jeg skal på en aldri så liten ferietur- ryker de rett i fryseren!


Så blir det spennende å se om jeg klarer å få til den riktige miksen for å få geleen stiv.
Jeg pleier å blande litt av hvert inn i geleen min. Men det er en annen historie. Oppskriften kommer når alle ingrediensene er modne:-)



Noen har brukt alt for mye krefter på bærplukkingen....


PS: Pusen er IKKE med i oppskriften; selv om han har rappet den ene bærkurven!

1 kommentar:

Malgorzata Ingstad sa...

Gud - så flotte makro! En gang må jeg se den flotte hagen din! Den virker perfekt, med alle roser og busker og..katten!