tirsdag 17. mai 2011

TULIPANDRØMMER

Hver eneste dag skjer det små mirakler i tulipanparadiset...

Jeg må kikke på og ta på.
Fange inn en en flyktig duft, stikke nesen bortil.
Kikke dem rett i øyet.


De danser frem og tilbake, med sine blafrende pastellfarvede hoder.
Og mens vinden synger vårlige, triller-
strekker svulstige kreaturer seg mot himmelen.

En forvirret humle synker tungt ned i et mykt tulipanfang...

Kreaturene nikker til meg og takker,
for et flyktig og intenst møte.

Snart vinker de farvel
og jeg gjemmer bak mitt øye,
drømmen om et pastellfarget vårmirakel.





Sjekk ut løk-oversikten for 2011 for tulipansorter.

PSST: Har du husket å stemme på meg/ mine minidrivhus for beste hagetips hos Moseplassen ?

2 kommentarer:

nefertiti sa...

Det er så vakkert, så vakkert :-)

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Flotte bilder!