søndag 22. mai 2011

Gleden av å vente

Et eller annet klokt menneske har en eller annen gang sagt,
at det å glede seg til noe, er nesten like viktig som det du skal gjøre.
Altså, det å glede seg, er i seg selv en glede.

- Jeg gleder meg til sommeren!

Akkurat nå virker det som om den onde høstdraugen har steget opp fra sitt mørke, kalde hull og bare spyr ut høst, høst, og atter høstvær!

Bannade tull altså...

- For jeg gleder meg altså til s o m m e r....

Her var vi i gang med prikling og førsommerlige sysler. Hagemøblene var hentet frem og grillen hadde fått hedersplassen!

Ynkelige sommerblomster, trøstekjøpt fra det lokale hagesenteret, står som bleke kopier av seg selv. Gjemt vekk på en noenlunde lun krok på terassen.
Jeg har ikke orket å krukke dem i det iskalde regnet.

- ...gleder meg til sommer...sukk..

Erteblomstene som ble satt til herding, står med vann opp til knærne og må
frigjøres for overskuddsvann hver dag.

Og ugresset i de bedene som ennå ikke var tatt, har gode kår.

- Jeg er SÅ flink å glede meg til sommeren altså !!!...bannade..

Jeg sender bønner til overgartnermesteren om å ta vare på de sarte små
og han svarer med hagl og 7 grader kaldt!!!

- SOMMER for pokker! Jeg gledet meg jo!

Takk og pris for at jeg har noen aksjer i Italia!
Om litt så venter det litt sol & varme der.

Så får hagen her i Eden vente litt den.
Glede seg over å vente på sommeren...


Aquilegia "Black Barlow"

4 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Ja, det er godt å få det ut. Det blir nok sommer skal du se, sånn etterhvert. leste i en avis at gjennomsnittstemperaturen økes til sommeren.. over hele landet. Ja, sånn med 0,5grader :-( Italia er nok et sikrere sted :-) bildet av akeleien din er nydelig. ha en fin uke!

Anne (Moseplassen) sa...

hehe, en kan altså ikke gå rundt og være glede hele tiden. Bare godt med litt kontraster ;)

Håper varmen og solen snart kommer til deg og!

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Hele livet er bare en lengsel etter noe bedre som er nært forestående men som aldri egentlig kommer...

Mathildes Eden sa...

Her er det trøste-filosofi på høyt plan dere! Takk!:-)