fredag 1. april 2011

Kjøttboller & Hagelureri

I ren vår-rus på årets første skinnende april-dag, tok jeg meg i å ønske å lure noen...
Først klarte jeg å lure min gode kjære mor.
Tipset om at det i dag kostet kr 1,- for kjøttbollemiddag på IKEA,
der DE var for å handle og det etterfølgende tipset om bare 20 kroner pakken for svenske kjøttbullar fra kjøledisken, fikk henne til å ønske seg bollete, gode tilbud!

Da hun irritert måtte konstantere; etter en bøllete diskusjon med boyen bak bardisken at bullarna ikke var på bolle-tilbud- forlot hun stedet oppgitt over kjøttbollebetjeningen.

Ikke før latteren min boblet over på en glødende linje, skjønte mor at hun var blitt kjøttbollerundlurt.

Og etter å ha lurt min far med billige poteter og Titan med lettkledte, gratis kalenderdamer bestemte jeg meg for dagens hoved-luring!

Siden både jeg og den planlagt, lurte damen, deler en glødende hageinterresse,
er det ikke unaturlig at vi liker hagekupp.
Både hun og jeg er litt mer enn gjennomsnittet begeistret for roser kan en si.

Så da en imaginær ønskeplakat dukket opp i min utspekulerte hjerne, ble følgende tekstmelding sendt:

Sesongåpning med utvalgte roser til kr 65,- Skal jeg besørge noen til deg?


Begeistret: - JA, men ikke kjøp gule!

Etter noen timer:

Herrejemini! Det gikk litt av hengslene på roseshoppingen! D var så mange som slåss om godbitene, så for å være sikker på å få tak i de jeg ville ble det litt mange. Heldigvis fikk jeg lønning i går og det håper jeg at du får også! Jeg endte opp med 25 stk og 11 er dine! OK?

-Jesus, Kristus og Maria- du er steikande galen! Får lønning den 10 ende...

Litt senere:

-Bare ikke fortell det til gemalen!!! Vi kaller det ulovlig innvandring. Gud kor skal eg sette de ? Ka e det du har kjøpt. Hvilke sorter ?

Bladde litt i roseleksikonet:

Barkarole, Climbing Dr Debat, Habanera, Laguna, Cardinale De Richelieu, Imperatrice Josephine, Heritage, Glamis Castle, Frülingsduft, Empereur Du Maroc, Tuscany Superb ...

Kjære gode venninne:

A P R I L ! ! !

Så er det jo ingenting som ikke sier, at du ikke skal benytte deg av at mannen allerede er forberedt, på at galne nabokjerringer kan tvinge frem nye rosebed...

Ingen kommentarer: