fredag 2. april 2010

Vidunderlige april !

Å, så herlig å ha påskefri!
Sove nok.
Ha tid til bare meg.
Bake kake.
Ha besøk.
Starte hagesesongen!

Se til de små miraklene,
som sakte men sikkert,
karrer seg opp fra en ikketilværelse;
til å vokse seg
sjenert.....
til bøllete.....
og til slutt til vidunderlige vakre
Og plutselig er det blitt en av favorittmånedene!

APRIL!

Er det noe bedre?

Nå begynner liksom alt på nytt!
Nytt år skulle startet med 1. april

Nå begynner alt å spire.

Menneskene rundt oss
begynner å vise tendenser til at;
joda det er liv!

Min kvinnelige kollega blir litt ekstra lett på foten
og smilet når helt til hjertet
og tilbake igjen
før det legger seg om munnen
og slår seg permanent til ro i blikket.

Smilet...

Sjefen min, han blir ennå mer kjuarguttaktig.
Det er ikke vanskelig å forestille
seg at han-
gjør rampestreker.
Like godt i dag,
som for 50 år siden.

Forlokkende april....

Venninnen min.

Etter en lang og tung vinter
titter håpet frem,
også i hennes øyne.

Hun blir glad i kroppen,
smilende i sinnet
og blir sitt vakre jeg igjen.

Mirakuløse april......

Familien min.

Vi samles om rive ned noe stygt.
Vi i sammen; blir til noe godt.
Vi overlever det meste.
Bygger noe vakkert.
Noe evig.
Oss.
Vi sammen.

Evige april...

1 kommentar:

nefertiti sa...

Deilige april! Måneden for de små mirakler.