tirsdag 23. mars 2010

"Eg e fresende rasende!"


I Villa de Rossi er det ikke fred lenger!

I dag hørte jeg og matmor hva som hadde skjedd med en bror av meg.
Mjau-au.

Han var blitt skutt i foten, og slått så utrolig mange ganger i hodet,
så hardt, at han til slutt døde
der ute hos den snille dyrelegen i Åsane.

Mjau-au-au.

Matmor er nesten like sint som meg!
Selv om jeg sier at jeg skal
klore de masse; de som har gjort det,
synes ikke matmor at det er nok.

Selv om jeg sier at jeg skulle bitt de litt i leggen
og sett veldig skummelt på de med mine pumaøyne;
så synes ikke matmor at det holder liksom.

Mjau-sukk-au..

Selv om jeg foreslår at de som har skamslått
den snille kattebroren min;
at de ikke skulle fått pale på en HEL uke....

Mjaaaouuu?

Nei.
Selv ikke det er god nok medisin for matmor.

Matmor sier at hun blir riktig ond inne i seg;
at hun har lyst at de som gjorde det;
skal få så innikattens jamreondt overalt.
Hun vil at de skal få lide..

Nå kommer noen SÅ skumle kattastrofer fra matmor,
at det er best å ta en smyger....mjhiiiiii....

Jammen er det vanskelig å finne ut hvem
av de snille menneskene,
som ikke er så snill likevel.
Det byr seg jo alltid en mulighet
for en kos her og der.
Og det er det beste jeg vet!
Nest etter pale da!
Mjai-ai-ai....

Matmor vil at loven som skal straffe dyremishandlere,
blir effektivisert i handling, med passende straff
fra lovmyndighetene.
I tillegg til tett oppfølging av mishandlerne over mange år.

Tenk om de skyter matmor i låret om noen år?
Og tenk så veldig vondt hun ville få i hodet sitt,
hvis hun fikk samme medfart
som kattebroren min...?

Mjiiiiiineeii....

Herr Rossi av Villa di Rossi

Ingen kommentarer: