lørdag 13. oktober 2012

Frk Optimist

"Er det noe sommer her ?" Den spinkle frøkenen kledd i optimistisk orange, hilser oktobersolen fra sin skyggefulle tilværelse innimellom storvokst sitronmelisse og mynte med seriøs voksesyke...
"Sommersol! Kom til meg !" Solen blinker ned til henne; men med et oktobertrett øye. "Passet ditt er gått ut på dato lille frk Calendula. Du er her på overtid!" Det er ikke så lett å sende strålene helt ned til den lille. Til den sarte...
"Hvis jeg folder bladene helt ut; kommer du helt ned til meg sol ?"
"Jeg kan godt snu meg rundt hvis du vil!"
"Snudde meg visst litt for langt vekk nå!"
"Se! Jeg gir deg hjertet mitt sol! Bare skinn litt til!"
"Farvel sol....."

3 kommentarer:

Ranten sa...

Flotte bilder :) Vi setter vel ekstra pris på de som kommer litt på overtid? Og solen skal skinne i flere dager :)

Marit sa...

Flotte bilder! Noen planter er mer optimister enn andre, det er helt sikkert ;-)

Inger Marie sa...

Så herligt med slike opptimister!..vi trenger de:))